Heeeeeeeejsan igen!

Sorry för dålig uppdatering på sistone.. Men har haft fullt upp med att stadga mig i mitt nya hem och spendera tid med min värdfamilj för att lära känna dem bättre.

Jag är i alla fall väl framme i Houston, landade här torsdag eftermiddag och Dena + John hämtade upp mig på flygplatsen (mina värdföräldrar). Jag bor i ett jättefint hus och älskar verkligen mitt rum + min egna toalett! Yeah. Här är verkligen jättefint!

Torsdagen spenderade jag mest med Dena då jag försökte få mig registrerad i skolan, men jag var tvungen att göra ett engelsktest så kommer inte bli registrerad förrän imorgon...Det är så sjuuuukt mycket pappersarbete här... helt galet! Får damp

I lördags kom min "värdsyster" (Missy) och hennes man (som är svensk) + deras två supersöta barn! De är alla helt sjukt sköna, gillar dem verkligen. Känns som man direkt kommit in i familjen! 
Här är lite bilder från idag + gårdagen:

Missy, Saga och Olivia utanför vårt hus
 
 
Vi åkte till ett matställe som heter Chuck´E Cheese (tror jag det var) där man kunde käka så mycket man ville och sen spela hur många spel man ville. Var sjukt coolt faktiskt, men detta var mest för barn. Finns tydligen ett annat som är mer för ungdomar så det får jag väl prova på nästa gång, hehe.
 
Jag och Olivia idag påväg till kyrkan!
 
John fångade en Possum (eller vad det heter) som vi släppte ut i parken idag. Den har grävt stora hål i trädgården så de var glada att vi fick tag på den.
 
 
Olivia snodde min telefon och kollade på alla mina bilder.
(Om du läser detta Louise Schütt Mauritzon så sa hon, efter att ha kollat på bilder av dig; "I wanna meet Louise")

Nu måste jag sova! Första dagen i skolan imorgon, är sååååååååå nervös! Blalababsjabdljwabdjbwfoadna
...Kommer inte kunna sova...
Jag uppdaterar imorgon om hur det var, tjooooo på er mina fina!
Godnatt <3
 

Kommentarer
Amanda säger:

Hej jag gillar din blogg!

Jag undrar bara varför du valde sts och hur dom har varit n så länge?

Tack på förhand /Amanda

Svar: Hej, tack så mycket! :)
Jag valde STS för att jag helt enkelt tyckte att dem verkade vara en väldigt bra organisation. Och dem har verkligen varit super hitintills. Kan verkligen rekomendera dem, och om du åker ska du lätt göra förberedelselägert i New York. Det var så himla värt det och så underbart kul!
Hoppas du får ett awesome år!
Kram
aliciausa.blogg.se

2013-08-28 | 22:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback