Måndaaaag!

Nu är det måndag igen och den har flytit på bra. Skola som vanligt med lätt träning på Cross countryn idag! Tjohoooo! På fredag har vi vår största tävling under hela säsongen så vi har lättare träningspass nu under hela denna veckan så att vi inte tar ut oss för mycket tills på fredag. Så när hon sa att vi endast skulle springa 5 km idag började alla jubla! Jag var beredd på 8-10 så det var riktigt skönt haha. 

Efter skolan åkte jag hem och tog det lungt. Sedan började jag så smått att göra min "Homecoming mum", vilket är en stor rosett eller något som alla bär på homecoming dagen. Allt med homecoming etc är svårt att förklara, jag börjar inte fatta det förrän nu, haha. Ni får googla vad det är! Men homecoming är iallafall en tradition som de flesta staterna har då man "välkomnar" de studenter eller elever som tidigare gått på skolan att komma tillbaka och hälsa på (har jag för mig). Och detta firar man att under en hel vecka ha olika teman för varje dag där man ska klä ut sig till något. Exempel: Måndag= "Nerd-day" (alla ska klä ut sig till en nörd), Tisdag= "Sports-day" (alla klär ut sig till den sport man tillhör) etc etc. Sedan på fredagen ska alla tjejet bära sina "Mums", som man antingen gör själv eller som ens dejt gör till en, och alla killar ska bära "garders". Mumsen (/mumsarna eller vad man ska kalla det haha), som tjejerna bär, är hur stora som helst och desto större/desto fler man har desto bättre (för det visar att man har blivit frågad till homecoming av många personer). Man fäster dem på bröstet eller bär dem med ett band runt sin hals. Garderserna, som killarna bär, är inte alls lika stora och dem fäster man med ett band runt sin arm eller sitt ben. 
På fredagen är det även en stor american-football match som man hoppas att man vinner. För sedan på lördagen har man den stora homecoming dansen som man då förhoppningsvis kan fira sin vinst! Så det är pretty much it. Hoppas ni förstår lite bättre vad homecoming är nu...

I alla fall, jag började göra min homcoming mum idag och den ska egentligen bestå av skolans färger, vilket i mitt fall är vit och grön. Och sedan ska man lägga till silver för juniors och guld för seniors. (Och jag har då silver eftersom jag inte är senior *läses med bitter röst*). Men jaaag som inte är som alla andra och är lite konstig har bestämt mig för att göra min egen grej och göra en "SWEDISH MUM"! :D E det inte fantastiskt!?!? haha
Så min mum ska vara gul och blå (och sen lite vitt och silver för att passa in lite granna). Jag tycker i alla fall att min idé är briljant och min mum kommer vara så mycket snyggare än alla andras ;)
 
Här är lite bilder på när vi höll på att göra basen på min mum;
 
 
Det var det! Hoppas ni får en bra tisdag mina vänner (eftersom det redan är tisdag morgon hos er)
Tjooooo!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback