Tjoooooo!!

Hej alla vänner som läser denna dåligt uppdaterade blogg..

 

Idag har jag ääääääntligen bytat mitt schema!!!!! Är så lycklig!!! 

Schemat är indelat i 7 perioder och det är 6 minuter mellan varje klass så om man har lektion på andra sidan byggnaden får man kuta till nästa lektion. Man hinner aldrig gå på toa! (och mina kära vänner vet hur långsam jag är, haha) Om man ska gå på toa måste man fråga läraren om ett pass så man får tillåtelse att gå i korridorerna under lektionstid. Det är också sjukt svårt att ta sig från en klass till en annan för att alla bytar samtidigt! Så alla 2500 elever går samtidigt i korridoren.... Det är sjukt trångt och det är jäkligt svårt att ta sig fram. 

SÅ här ser schemat ut i all fall:

 

First period:         Crosscountry

Second period:    Teenleadership

Third period:        Speech

LUNCH                LUNCH

Fourth period:      Dance

Fifth period:         US History

Sixth period:        English

Seventh period:    Choir

 

Lunchen är endast 40 minuter så man får nästan slänga i sig maten.. Maten i skolan är dessutom som alla säger. Sjukt dålig.. Det är friterat, friterat, friterat, kakor, chips, chokladmjölk, kakor, etc. Så jag tar ofta med min egen mat, vilket är jobbigt att göra varje kväll innan skolan.. För jag går upp 5.30 varje dag så orkar inte göra det på morgonen.. 

 

I alla fall! Allt är bra och här kommer lite bilder från helgen:

Mitt första Pep-rally!!
Påväg hem från Johns kusin som bodde låååångt ut på landet. Fick verkligen uppleva hur "texasstuket" med kaktusar, hästar, öken, cowboysaffärer etc etc.. Coooolt!
 
Var på besök hos Denas syster och fick prova på att rida hennes häst! Det var väldans skojsigt
 
Ät amerikanska pankakor med smör och sirap till frulle. Möööööms!!
 
Spenderade i princip hela "labor day" på ett shopping mall och spenderade lite pengar. Hehheeee
 
Käkade den sjukligt goda frukten med Dena som kvällsfikaaaa
 
Gick på promenad med Bella! Detta är i vårt lilla kvarter
 
Gick och svettades i det varma vädret. Men det var väldans vackert och mysigt!
 
Tyckte detta såg väldigt amerikanskt ut så var tvungen att fota det. Här är jag påväg hem från min lilla promenad!

Nu måååååååste jag sova! Kommer dö imorgon annars... Första gången jag provar crosscountry så får se hur det går! Känner på mig att det kommer vara riktigt jobbigt.. Men vi får se!!!

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback