Underbar dag!

Idag var det en riktigt, riktigt bra dag.

Den började med att jag steg upp på morgonen som vanligt kl 4.45, gjorde mig iordning, drack mitt morgonkaffe (har lärt mig dricka kaffe, och svart till och med!!!), borstade tänderna, satte på mig löparskorna och var med min nya garmin-klocka (som jag fick i julklapp av min käre far) redo för en löprunda, som vanligt, innan skolan. Min kompis hämtade upp mig 5.45 och vi åkte tillsammans med hög musik i radion till skolan och kom fram klockan 6, precis som vanligt. In med alla sakerna i omklädningsrummet och sen stretcha och värma upp för löprundan. Sprang 6 miles (ungefär 9,5 km) på ca 48 minuter idag, så var väldigt nöjd och morgonen var helt underbar! Efter det gjorde vi lite sprintar upp och ner för en kulle, och sen var det in igen och göra sig redo för skoldagen.

Skoldagen var väldigt rolig och bra. Vi började med en ny hip-hop dans under danslektionen som var väldigt rolig! Efter skolan så var det direkt att bege sig till omklädningsrummet igen där jag käkade lite nötter och bytade om till löparskorna för att sedan bege mig ut på en 2-miles runda (3 km). Efter rundan tränade jag lite med några tjejer från track-teamet (de är sjukligt snabba) och gjorde lite 300 m samt 200 m med dem. Efter det så provade jag på höjdhopp vilket var väldigt skoj! Coachen tror verkligen att jag har potential och kan bli duktig i den sporten, så jag ska verkligen göra mitt bästa! :D Och vädret var verkligen helt underbart och perfekt med sol och lagom värme!
 
Efter det väntade jag på att bli upphämtad av min käre värdpappa. Väl hemma tog jag en välförkänt dusch och satte på mig myskläderna. När jag sedan kom ut i köket så såg jag ett väldigt fint brev till mig som låg på köksbordet och när jag såg vem det var ifrån så hoppade jag av lycka!!! Brevet var från min fina mormor och jag blev verkligen så, så glad! Log och skrattade mig igenom hela det underbara brevet vilket fick mig att sakna mina morföräldrar så otroligt mycket. Åh, de är verkligen bäst! Tack så himla, himla mycket mina kära mormor för brevet. Blev verkligen superglad! 
 
 

Nu står en god shrimp-stir fry på spisen som förhoppningsvis är klar om några minuter. Är super huuuuungrig! 

Hoppas allt är bra där hemma och att ni inte blåser bort i stormarna. Massa kramar från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback